“Si dol no és amor”. Frases com aquesta seran pintades aquest diumenge als passos de vianants de Bétera. Es tracta d’una iniciativa organitzada per l’Associació Pro Casa de la Dona amb la finalitat de pintar frases contra la violència de génere.
L’activitat començarà a les 11.00 hores, a l’Instituts d’Educació Secundaria ‘Les Alfàbegues’ de la localitat.
La finalitat d’aquest projecte és concienciar la societat i animar a que es denuncie si hi ha algun tipus de maltracte. El que es pretén és avançar sense por.
L’esdeveniment s’emmarca dins la Setmana Sociocultural de la Dona, promoguda per la Regidoria de la Dona i Igualtat encapçalada per Maite Bes.
Els actes de la setmana finalitzaran, a les 18.00 hores, a la Casa de Cultura amb l’obra de teatre ‘Villaframbuesa‘.
D’altra banda, cal mencionar que l’Associació Pro Casa de la Dona portarà a terme aquest dissabte, 10 de març, la tercera sessió dels tallers d’empoderament. En aquesta ocasió es parlarà dels drets laborals.
L’encarregat d’impartir aquesta tercera jornada serà Luis Poveda. Advocat, Sindicalista, ara jubilat, col·labora amb la Federació de pensionistes de Comissions Obreres (CCOO).
En aquest taller es parlarà sobre drets laborals bàsics, s’estudiarà el marc legal de referència (estatut dels treballadors, convenis laborals …). A més a més, es diferenciarà entre treballadora per compte d’altre i una treballadora per compte propi. També es farà una especial menció al règim especial de treballadores de la llar. També es repassarà les últimes reformes laborals i les seues conseqüències. Tot això a través d’exemples i pràctiques.