(EFE) Un menor d’origen britànic ha mort a conseqüència d’un xoc contra un altre xiquet. Aquest fet ha ocorregut quan, segons sembla, jugaven a futbol a la platja de Cala Bosc, a la Zenia, a la localitat d’Oriola (Alacant).
La mort del menut, segons han informat fonts de l’ajuntament en un comunicat, es va produir aquest dimecres en un centre hospitalari d’Alacant on estava ingressat, encara que els fets van passar el dimarts a la vesprada.
Agents de la Policia Local i una patrulla de la Guàrdia Civil es van presentar al lloc de l’accident als deu minuts d’haver succeït i van practicar maniobres de recuperació al menor fins a l’arribada de dues ambulàncies de Servei Vital Bàsic (SVB) i una unitat del Servei d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU).
Els professionals sanitaris van aconseguir estabilitzar el menor, que va ser traslladat a l’Hospital Quirón de Torrevella des d’on va ser evacuat en un helicòpter a un centre hospitalari d’Alacant, on va morirr
El comunicat indica que, en tractar de temporada mitjana, el servei de socorrisme i salvament de platges va finalitzar dilluns passat, un dia abans de produir-se aquest succés. Fonts municipals han assenyalat que el xiquet va néixer el 2010 i residia amb la seua família a Orihuela-Costa.
El consistori ha lamentat “profundament” la seua mort i ha traslladat el seu condol als seus familiars, i alhora ha sol·licitat “tot el rigor i prudència davant les informacions publicades sobre aquest dolorós esdeveniment”.
Per la seuva banda, fonts del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) han assenyalat que l’avís d’aquest contratemps els va entrar a les 17.42 hores d’aquest dia, en el qual s’indicava que un nen de 8 anys es trobava en aturada cardiorespiratòria a la platja de la Zenia.
A les 17.43 hores es va mobilitzar a una unitat del SAMU i dos de Suport Vital Bàsic (SVB), una d’elles amb pediatre i infermer de Primària, segons aquestes fonts.
“Als 20 minuts de l’avís s’inicia l’assistència mèdica especialitzada, en arribar l’SVB amb desfribilador (totes aquestes unitats el porten) i equip de primària (pediatre i infermer). També arriba a aquesta hora l’altra unitat de SVB”, han explicat.
La unitat del SAMU disponible més propera “arriba 6 minuts després, és a dir, en 26 minuts després de l’entrada de l’avís”, segons les citades fonts.
Les altres tres unitats del SAMU de la zona “estaven realitzant assistències amb patologies urgents (infart de miocardi, hemorràgia intracranial i hemodinàmica)”, han afegit.
Una vegada que els serveis mèdics desplaçats van aconseguir recuperar el menut de la parada cardiorespiratòria, aquest va ser estabilitzat i posteriorment traslladat en l’helicòpter medicalitzat amb el seu equip Samu a l’Hospital General Universitari d’Alacant, on va morir.