Aquest dissabte, 14 d’abril, l’Ateneu espai Cívic i Cultural de Bétera acollirà a les seues instal·lacions (plaça del Mercat, 5) la presentació del projecte ‘Àfrica, Stop malària‘, tal com ja vos vam avançar fa una setmana.
L’acte tindrà lloc a les 19.00 hores i es comptarà amb l’actuació de l’agrupació ‘Camí de Trobada’ i ‘El gitano alegre’. Per a finalitzar hi haurà un sopar de pà i porta i rifa solidària.
Al llarg de la jornada hi haurà una rifa, la qual està oberta a tots aquells comerços del municipi que vulguen participar fent una donació d’algun dels seus productes. Qui desitge col·laborar podrà fer-ho ficant-se amb contacte amb el mateix Ateneu. A més, qui també tinga l’interés d’aportar alguna donació monetària podrà fer-ho en el següent compte bancari: ES23 2100 0324 1501 0101 3481 (La Caixa).
‘Àfrica, Stop malària, va sorgir durant l’estiu del 2008 davant el desig d’aprofitar unes vacances a l’Àfrica, per part d’un grup, per ajudar d’alguna manera al seu desenvolupament. Els seus fundadors, Noemí Fuster (natural del nostre municipi) i Iago Vázquez, després d’intentar sense èxit col·laborar amb algun projecte, van decidir crear un de nou: combatrien una malaltia que ha castigat a l’ésser humà des dels seus orígens amb eines provadament eficaços.
Van començar així a organitzar diferents activitats de difusió i a establir-contactes amb diferentspersones i associacions. La filosofia de l’associació va ser clara des del principi: els fons recaptats s’invertirien únicament en mosquiteres. De la mà d’Ebrima i altres membres de la Global Unification Gàmbia es va dur a terme la prova pilot repartint 50 mosquiteres en el
poblat de Mandinarin (Gàmbia) envoltats d’una gran expectació mediàtica. D’aquesta manera van demostrar la viabilitat del projecte sempre que comptàren amb el suport de la comunitat local. Aquesta entitat també realitza altres activitats complementàries.