Aquest divendres, 22 de juny, María Nieves Michavila Gómez presentarà al Saló de Plens del Castell de Bétera (Plaça Andreu Fresquet) el seu últim llibre.
Es tracta de l’exemplar Manual del buen truhán. A la presentació, la qual tindrà lloc a les 19.30 hores, assistiran també els escriptors Antonio Andújar Castro i Paco Arenas. Aquests, acompanyaran a Michavila en una actuació humorística.
Publicat per l’Editorial Lletres d’Autor i eixit a la venda el 2 de novembre de 2017, ‘Manual del buen truhán‘ és una novel·la satírica.
María Nieves Michavila Gómez va nàixer a Sagunt en 1964. És llicenciada en Informàtica per la Universitat Politècnica de València, havent cursat també estudis de Ciències Físiques i Ciències Matemàtiques en la UNED. Guardonada amb el Premi de relat Katharsis, en 2010 se li publica un soliloqui teatral premiat en el concurs internacional Garzón Gespes. En 2013 la revista Claseshistoria publica el seu article de recerca Origen de les biblioteques militars a Espanya, catalogat en biblioteques d’universitats nord-americanes i europees. Un altre tant ocorre amb el seu assaig de divulgació històrica basat en anys de recerca titulat Veus des del més enllà de la història, publicat en 2015 per Incipit Editors. Dos anys després l’editorial Lletres d’Autor li publica el novembre de 2017 una novel·la d’humor que anys arrere va ser finalista del Premi Café Mon i s’havia quedat pendent de publicar.
Pròximament edicions Altera publicarà la seua novel·la Alfonso XII i la corona maleïda, guanyadora del premi Hispània de Novel·la Històrica 2017, fallat al gener d’enguany.
Quant a ‘Manual del buen truhán‘, parla d’un ancià moribund qui lliura el seu llegat a qui tria com a biògrafa. El marqués de la Cañahueca, criat en un entorn procliu a les males aventures, va deixar lliure al malandrí innat que, segons les seues paraules, tots portem dins. Al llarg de les seues experiències en el camp de la truaneria, al que va dedicar amb encomi tots els seus esforços i anhels, va aprendre a conrear aquest costat fosc que la societat de bé intenta reprimir. Qui vulga saber més, aquesta vesprada té una cita amb la seua autora.
 
 
 

Deixa un comentari

Your email address will not be published. Required fields are marked *

He llegit i accepte la política de privacitat i lavís legal

Post comment