El dia 13 de febrer es portarà a terme la Conferència “Saber parlar”. Aquest esdeveniment forma part del programa Unisocietat. Impartida pel Dr. Antonio Briz Gómez, Catedràtic de Llengua Espanyola en el Departament de Filologia Espanyola de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València, tindrà lloc al Saló de Plens del Castell de Bétera, a les 19.00 hores.
La conferència estàoberta al públic en general i és gratuïta.
Cal recordar que la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, i els ajuntaments d’Alzira, Benetússer, Bétera, Cullera, Gandia, l’Eliana, Massamagrell, Ontinyent, Paterna, Quart de Poblet, Requena i Riba-roja de Túria organitzen, com a activitat complementària del programa Universitat i Societat, “Unisocietat”, un cicle mensual de conferències en aquestes seus universitàries per a la primavera 2019.
El programa Unisocietat pretén posar en valor entre la societat local la formació al llarg de la vida, promoure la solidaritat intergeneracional, estimular el debat i l’intercanvi de coneixements mitjançant les aportacions del personal docent i investigador de la Universitat de València.
Es tracta de conferències, obertes a tot el públic en general, que aborden temes molt variats i d’actualitat relacionats amb l’Economia, Societat, Cultura, Salut, Medi Ambient, Educació, Història, etc. que resulten d’especial interés per a la ciutadania.
Unisocietat és un programa conveniat entre l’Ajuntament de la localitat i La Universitat de València. Aquesta iniciativa va dirigida a les persones adultes, majors de 30 anys amb interessos d’ampliació, enriquiment i actualització dels seus coneixements i la seua formació personal. El nombre de places és limitat, ja que sols es compta amb 50 places. El projecte d’Unisocietat es distribueix en tres cursos acadèmics, de 120 hores cadascun, amb assignatures troncals. Aquestes assignatures són quatre per curs, amb 24 hores cadascuna. En finalitzar els tres cursos s’obté certificat universitari i un nombre de crèdits universitaris corresponents al nombre d’hores per curs. Les citades assignatures garanteixen una introducció bàsica a diverses matèries:
• Primer Curs: Dret, Salut, Història, Biologia.
• Segon Curs: Sociologia, Llengua i literatura, Economia, Psicologia.
• Tercer Curs: Música, Geografia, Física, Patrimoni Històric Valencià