Sota el lema “Per la defensa de la nostra citricultura”, la Plataforma per la Dignitat del Llaurador ha convocat aquest dilluns, 25 de febrer, una nova jornada a la porta de l’Ajuntament de Bétera (C/Gascón Sirera, 5). Aquesta tindrà lloc a les 19.30 hores, sent una protesta de caràcter comarcal.

Aquesta es porta a terme després de l’èxit d’afluència de les diverses concentracions que van tenir lloc en diversos municipis de la comarca en el mes de gener. La finalitat d’aquestes mobilitzacions és aconseguir unes mínimes garanties de rendibilitat en els cultius de taronges.

La finalitat de la Plataforma, que aglutina tot el sector citrícola, és fer visible la problemàtica del sector davant les diferents institucions i reivindicar mesures que les solucionen i valorar  la figura del llaurador. Des de la Plataforma per la Dignitat del Llaurador s’ha demanat solucions als problemes que provoca l’acord econòmic amb tercers països signat per la Unió Europea, entre ells la inexistència d’un control sanitari efectiu a les fronteres o dels aranzels necessaris, de manera que la falta de reciprocitat en aquests temes provoca una desigualtat competitiva a l’hora d’arribar als mercats europeus. Segons explica aquesta entitat, tots aquests assumptes generen discriminació a l’hora de vendre els nostres productes a altres països.

L’acte compta amb la col·laboració dels distints Ajuntaments, La Unió de Llauradors i Ramaders i FEPACASAJAGrupIntercoop de les Cooperatives Agrícoles de la Província de Castelló, Associació Local de Llauradors de Nules, Sindicat Central d’Aigües del riu Millars i l’Associació de Pous de Reg de la Província de Castelló.

En aquestes iniciatives es demana que es modifique l’acord signat amb Sud-àfrica:

  • Aplicació immediata de la clàusula de salvaguarda.
  • Exigir les màximes cauteles i controls als productes importats.
  • Exigir reciprocitat a les produccions de països tercers.
  • Exigir el compliment de la Llei de Cadena Alimentària.
  • Exigir ajudes directes per als productors afectats.

En definitiva es vol que les diferents institucions públiques relacionades amb el sector els escolte, ja que des de la Plataforma han exigit a les administracions solucions als problemes del sector, especialment en relació al preu de la taronja. La Plataforma per la Dignitat del Llaurador es va crear després de la celebració del Congrés de Citricultura celebrat a Nules el mes de gener de l’any 2017.