Amparo Doménech (1ª dona alcaldessa de Bétera), Amparo Sancho (Presidenta d’Amas de Casa Tyrius), Marisa Verdú (Dones Progressistes), Niceta Armenteros (Fundadora Associació de Veïns del Camí Paterna), Pilar Zapata (1ª Policia Local de Bétera) i Elvi Sanchis (Esteticién) va ser el passat dimecres, 14 d’agost, les sis dones homenatjades a la 2ª edició de “Dones Grans“.
Per segon any consecutiu, les Festes de Bétera tornaren a celebrar un novedós acte centrat en les dones del municipi. Així, aquest esdeveniment es tornava a introduir en la programació de les festes patronals, organitzat des de l’Associació Pro Casa de la Dona i amb la col·laboració especial de les Obreres i majorals de 2019 i l’Ajuntament de Bétera des de diversos departaments (Alcaldia, Festes i Dona) i CSC Comunicación. L’acte es duia a terme a l’Auditori de la Casa de Cultura, conduït i presentat per la nostra companya Carmen Sorlí Contreras. La jornada va comptar també amb la presència de diverses autoritats municipals, així com de les regidores de la Dona i Festes i l’alcaldessa de l’anterior legislatura que col·laboraren en la primera edició de l’acte.
Aquest, és un homenatge a dones que són, viuen o treballen a Bétera i han destacat per la seua trajectòria laboral, personal, social, etc. al llarg de la seua vida. En definitiva, dones lluitadores, treballadores, amb autonomia pròpia, dedicades als altres i claus per a aquest poble.
Aquest certamen es vol perllongar al llarg dels anys per poder arribar a totes les dones. D’aquesta manera, si algú desitja aportar idees o noms per a futures edicions pot posar-se en contacte a Pro Casa de la Dona a través d’aquest correu: prodonabetera@gmail.com. Doncs, la finalitat d’aquesta iniciativa és donar a conéixer el treball que les dones de Bétera han anat realitzant al llarg de la història conciliant la vida laboral amb la familiar.
L’acte es va obrir amb les Obreres i Majorals de 2019, els quals van pujar dalt l’escenari com a suport a l’acte. La presidenta de l’Associació Pro casa de la Dona va fer-los entrega d’una placa commemorativa, amb el logotip gravat de les Obreres i Majorals d’enguany. Les Obreres també van rebre un ventall pintat a mà com a record. Posteriorment, es va donar pas a un vídeo on les dones homenatjades eren entrevistades i parlaven de la seua trajectòria a diversos nivells (professional, personal, aspiracions futures…). En la projecció es veu a les dones riure’s, emocionar-se i sobretot, sent elles mateixes en el seu dia a dia. Amb aquest vídeo, els assistents a l’acte van poder riure’s i emocionar-se amb el que cada dona anava contant.
En acabar la projecció del vídeo, d’una mitja hora, van pujar les sis dones homenatjades. Totes elles van rebre una alfabegueta i una placa com a record.
A continuació, la presidenta de Pro Casa de la Dona, Rita Teixidoo, va donar les gràcies a totes i tots i va recitar un poema.
Després, va ser el torn perquè parlaren les que volgueren. Així, Amparo Doménech va recitar un poema, Amparo Sancho va proposar una foto conjunta de les presidentes de les tres associacions de la Dona que hi ha a Bétera com a mostra de què per a fer coses s’ha d’estar unides i, finalment, Pilar Zapata va contar diverses anècdotes i agrair a diverses persones el que ella estiguera ací.
Per a tancar l’acte, van pujar dalt l’escenari l’alcaldessa de Bétera, el regidor de Festes i la regidora municipal de la Dona. Elia Verdevio va intervindre agraint que a Bétera tinguen lloc actes com aquest i posant en relleu el treball de cada dona homenatjada.
Una vegada va finalitzar l’acte, les dones de l’Associació van oferir Orxata i Fartons als allí presents.