La participació en les eleccions generals d’aquest diumenge en la Comunitat Valenciana ha sigut del 71,74 per cent del cens, la qual cosa suposa 2,55 punts respecte als comicis del passat 28 d’abril, quan van coincidir amb els autonòmics.

Amb el 99,98 per cent dels vots escrutats, la participació en la Comunitat és superior a la registrada a nivell nacional, que s’ha quedat en el 69,88 per cent del cens, 1,88 punts menys que en la cita del passat mes d’abril.

En xifres absolutes, aquest diumenge han votat 2.550.280 persones en la Comunitat Valenciana.

Parlant de resultats, amb el 99’96% escrutat , el PSOE ha aconseguit 120 escons, seguint-li el PP amb 88, Vox amb 52, Podemos-IU amb 26, ERC-Sobiranistes amb 13, CS amb 10, JxCAT-JUNTS amb 8, ECP-GUANYEM EL CANVI amb 7, EAJ_PNB amb 7, EH Bildu amb 5, Més País-Equo amb 2, CUP-PR amb 2, Podemos-EU (En comú Podemos) amb 2, CCa-PNC-NC amb 2, Més Compromís amb 1, BNG amb 1, PRC amb 1 i Teruel Existeix amb 1 escó.

El bloc de l’esquerra format per PSOE, Podemos i Més País supera en 7 escons al de la dreta que componen PP, Vox i Cs, segons els resultats de les eleccions amb el 98,75 per cent dels vots escrutats.

Els 120 escons del PSOE, més els 35 d’Unides Podemos i les seues confluències i els tres de Més País sumen 158 escons, per damunt dels 151 que aconsegueix la suma dels 87 del PP, 52 de Vox, 10 de Ciutadans i dos de Navarra Suma.

Demà oferirem una major anàlisi dels resultats, parlant dels vots en la Comunitat Valenciana.

Imprimir article
Comenta aquesta notícia