Bétera ja compta amb un punt de recàrrega elètrica de vehicles sostenibles. Aquest nou punt es troba davant de l’actual retén de la Policia local del municipi (carrer Les Masses). La inauguració d’aquest ha tingut lloc aquest dimarts, al voltant de les 09.30 hores.
La finalitat d’aquests punts és potenciar l’ús del vehicle elèctric i donar servei a les veïnes i veïns que han optat per aquests vehicles i aconseguir com a resultat la reducció d’emissions de CO2.
Aquesta actuació s’ha gestionat des del departament municipal de Mobilitat i Medi Ambient, encapçalat per la regidora Gloria Campomames. Aquest sistema ja està disponible per al seu ús públic i gratuït.
A la inauguració d’aquest punt de recàrrega han assistit, a més de Campomames, l’Alcaldessa de la localitat, Elia Verdevío, el regidor de Serveis Social Manu Pérez, la regidora d’Urbanisme, Eva Martínez i el regidor de Compromís, Enric Álvarez. Durant l’acte s’ha fet una xicoteta demostració del funcionament d’aquestes estacions de recàrrega.
El temps estimat de recàrrega, oscil·la entre l’hora i quart i l’hora i mitja, depenent del vehicle i el tipus de convertidor que el propi cotxe tinga.
Aquesta iniciativa ha sigut subvencionada per l’IVACE en un 80% del cost total del projecte, suposant 7.800€ IVA inclòs.
Aquesta actuació forma part de les messures que Bétera pretén adoptar per a aconseguir els resultats aconsellats en el Pacte d’Alcaldes sobre el Clima i l’Energia, on destaquen la reducció en un 40% dels gasos d’efecte d’hivernacle, augmentar un 27% l’eficiència energètica i augmentar un 27% el consum d’energies renovables.
Al llarg d’aquesta setmana us oferirem un vídeo d’aquesta inauguració