La Mancomunitat Camp de Túria, a través de la Unitat de Prevenció d’Addiccions (UPPCA), vol recordar que aquest 31 de maig se celebra el Dia Mundial Sense Tabac. Per això, entre altres coses, fa saber que ser fumador empitjora el pronòstic de la malaltia pel negatiu impacte que té el tabac en els pulmons i en el sistema immunitari, ja que redueix la resposta positiva davant infeccions, segons exposa un article publicat en la revista mèdica Tobacco Induced Diseases.

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), l’addicció al tabac és un factor de risc per a qualsevol infecció respiratòria i precisament el coronavirus provoca un mal respiratori lleu o sever, segons el pacient. Afig a més que fumar pot provocar problemes pulmonars.

En definitiva, el risc és major per a les persones fumadores que contraguen Covid-19, coronavirus, ja que s’observa major dificultat per a superar la malaltia.

En el següent link us adjuntem les recomanacions saludables que el propi Ministeri de Sanitat realitza per a les persones fumadores: recomanacions.

 

Imprimir article
Comenta aquesta notícia