La delegació de València de l’Associació AESCO (Amèrica, Espanya Solidaritat i Cooperació) ha posat en marxa un curs gratuït de pescateria per a persones immigrants de tercers països. Aquest està subvencionat pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions i cofinançat pel Fons Social Europeu.
La inscripció es pot realitzar a través del següent enllaç: inscripcions.
El curs compta amb 60 hores de formació i 80 hores de pràctiques en empreses del sector.
A més a més, es donarà suport en la cerca d’ocupació, mitjançant tallers i assessorament.
Qui complisca els següents requisits podrà inscriure’s:
– Aturat i inscrit en LABORA
– Document: NIE Extracomunitari.
El curs es realitzarà en les següents dates: 22, 23, 27, 28, 29 i 30 de juliol i 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12 i 13 d’agost, en horari de 10.00 a 14.00 hores.
AESCO, és una organització d’àmbit internacional, sense finalitat de lucre, creada en 1991 i, després de 8 anys d’intensa labor, declarada d’utilitat pública.
Va ser constituïda amb el propòsit de fomentar la solidaritat i els projectes de cooperació al desenvolupament entre Europa i Amèrica Llatina i promoure programes d’acció social dirigits a col·lectius en situació de vulnerabilitat i exclusió social.
L’organització compta amb una projecció significativa perquè aprofita les oportunitats que li brinda la seua comprensió del fet migratori, el seu paper dinamitzador de xarxes de migrants i el seu reconeixement social per a la incidència en el disseny de polítiques públiques.
Actualment formen part de AESCO un equip de professionals i voluntaris/as que, immersos en els diversos programes i serveis, presten un suport inestimable en l’atenció a les problemàtiques específiques de els/as immigrants a Espanya i d’altres col·lectius vulnerables, sustentant les seues intervencions en els valors de l’entitat: responsabilitat, ètica, transparència, reflexió/ acció, participació democràtica, respecte per la diversitat, tolerància i integració.
Son Agència de Col·locació i han creat més de 50 microempreses a Sud-amèrica des de la seua fundació.
Actualment executa programes d’ocupació i autoocupació a Barcelona, Madrid i València, seus en les quals a més ofereixen formació gratuïta o a cost social.