(EE) La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha insistit aquest divendres que els col·legis són “llocs segurs” enfront del contagi del coronavirus, com ha demostrat el fet que el confinament d’aules en el que va de curs haja sigut només del 0,9%, per la qual cosa es mantindrà la seua obertura.

“Segons les dades (sobre l’evolució de la pandèmia) es prenen unes decisions o unes altres”, ha manifestat Oltra en la roda de premsa posterior al primer ple del Consell de 2021, però ha reiterat que, ateses les estadístiques, “els xiquets es contagien menys en els col·legis” ja que la corba dels casos covid puja després dels dies festius.

“Una altra cosa és que hi haguera un confinament total, de tots a casa, que ha demostrat que funciona”, ha precisat, però no és l’escenari actual.

Segons Oltra, a més, “si hi ha activitat econòmica i de treball i suspens les classes, al final generes més risc que si són a l’aula, que és un lloc segur”.

Ha indicat així mateix que cal tindre també en compte “la desigualtat d’oportunitats que es genera el no tindre les classes presencials entre diferents famílies segons el seu nivell socioeconòmic i cultural”, així com els problemes de conciliació laboral i familiar.

Preguntada sobre la proposta de Podem, socis de govern en la Generalitat, que s’adopten noves mesures per a frenar l’onada de contagis, entre elles el tancament de centres educatius durant tres setmanes, Oltra ha assenyalat que en tot cas aquesta petició s’hauria de plantejar en les reunions en les quals es tracten aquests temes.

En aquestes reunions, ha precisat, “aquesta qüestió no ha eixit” i caldria “avaluar diferents escenaris”. “No es tracta de descartar res ni d’afirmar res, sinó segons evolucione la pandèmia anar prenent decisions”, ha agregat.

Per a Oltra hi ha “diferents posicions” i “no es descarta res”, entre altres coses perquè “una de les lliçons que hem aprés d’aquesta pandèmia és que no es poden fer plans, ni a una setmana vista, perquè cada dia canvia l’escenari”.

Respecte al fred que genera a les aules la ventilació establida en els protocols anticovid, la vicepresidenta ha assegurat que “es continuen implementant les mesures” a les aules, com l’adquisició dels renovadors d’aire, per a augmentar la seguretat i el confort en els centres.”