Les Falles de Bétera ens ha deixat alguns altres records en els últims anys que hui volem recordar amb imatges, abans de tancar els nostres especials de Falles Virtuals.
D’una banda, ja és habitual la presència de les nostres Falleres Majors a la Trobada Fallera organitzada per la Diputació de València o a l’ Ofrena a la verge en la Catedral de València. Dins dels actes fallers tampoc falta la missa de Sant Josep, el 19 de març al matí, o les mascletàes. Com no, els bunyols també són típics d’aquesta etapa.
Però a mé a més, en el últims anys també s’han dut a terme altres esdeveniments puntuals que hui recordem. Així, l’any 2016, nombrosos ciutadans es van concentrar el dia 16 de març davant l’Ajuntament de Bétera per rebutjar públicament la seua repulsa contra el principi d’acord al que arribaren Unió Europea i Turquia en relació als refugiats siris.
A l’acte, promogut des de l’Ateneu Cultural de Bétera van acudir els membres de la corporació municipal de Bétera i un bon nombre de representants del món faller. Les Falleres Majors de Bétera així com el president i vicepresident de la Junta Local Fallera van acudir des del lliurament de premis a la concentració, acompanyats pels màxims representants de les comissions falleres.
La concentració es va realitzar poques hores abans de que els membres del Consell Europeu es reuniren a Estrasburg per aprovar definitivament el text que contemplava la devolució col·lectiva de refugiats.
D’aquesta manera l’Ajuntament de Bétera es sumava a les nombroses institucions que van mostrar la més rotunda oposició a aquest acord al considerar-lo contrari al dret internacional, als tractats europeus y a la defensa dels drets humans.
D’altra banda, l’any 2015, es va inaugurar la seu de la Junta Local Fallera de Bétera a les Coves de Mallorca per a poder reunir-se durant tot l’any per a treballar, organitzar i millorar cada exercici faller.
A continuació, oferim diferents fotogaleries de tots aquests assumptes: