La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública preveu inocular aquesta setmana més de 120.000 dosi de la vacuna contra la COVID 19. Per al grup de majors de 80 anys estan previstes 65.175 dosi (50.000 primeres dosis i 15.175 segones). Aquestes xifres representen un increment del 81% respecte al número de dosis administrades la setmana anterior, la qual cosa evidencia que el ritme d’immunització en aquest col·lectiu s’accelera.

La vacunació a aquest grup prioritari va començar l’última setmana de febrer en la Comunitat Valenciana. Ara, una vegada atesa la majoria de persones usuàries de residències i personal sociosanitari, l’estratègia nacional de vacunació focalitza tots els esforços en el col·lectiu de 80 anys perquè els principals estudis internacionals apunten al fet que les persones majors són les que tenen més possibilitats de desenvolupar un quadre greu de la malaltia.

Per al personal docent hi ha previstes aquesta setmana més de 50.000 dosi del laboratori de AstraZeneca.

La resta de dosi es destinarà a persones pertanyents a altres grups prioritaris que, per diverses circumstàncies (infeccions actives, quarantenes o aïllaments), tenen pendent la immunització.

En total, la Comunitat Valenciana ha rebut aquesta setmana 12.000 dosi de AstraZeneca, 67.860 de Pfizer i 39.000 de Moderna.

Imprimir article
Comenta aquesta notícia