Quan arriba el dia 13 d’agost, habitualment, Bétera acull la nit del Concurs de Paelles organitzada per les Obreres i Majorals d’eixe any.
Centenars de persones participen sempre en aquest esdeveniment que es realitza a l’Albereda de Bétera.
Colles d’amics, famílies, dones de Majorals o grups d’Obreres i Majorals d’altres anys que han fet comboi es reuneixen per a cuinar una paella i intentar que el jurat la considere la millor i més saborosa. No obstant, en la majoria de casos, el més important no és obtindre un dels tres premis. El fet de passar-ho bé i gaudir de la nit és el que prima.
Passades les nou de la nit, aproximadament, és normalment quan els Majorals es disposen a repartir els ingredients per a la tradicional paella i després arriba el tro d’avís que anuncia l’inici del concurs. Des de fa uns anys, molts dels grups participants es poden diferenciar perfectament els uns dels altres gràcies a les samarretes identificadores que creen per a l’ocasió.
I després del concurs, arriba la festa amb música d’orquestra quasi sempre o en altres ocasions de discomòbil.
En el nostre arxiu, hem trobat vídeos de l’any 2015, 2016, 2018 i 2019. Si estigueres un d’aquests anys en la nit de paelles, és possible que et trobes en aquest vídeo recopilatori que hem realitzat per a recordar aquesta celebració la qual s’ha convertit en cita ineludible per a moltes veïnes i veïns de la localitat de Bétera.