Cada 6 d’octubre se celebra en el món el Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral. Es tracta d’una data dedicada als pacients amb aquesta condició i a les seues famílies amb l’objectiu de visibilitzar i reivindicar les seues necessitats i donar-los el suport que necessiten.

La Confederació ASPACE, que és l’encarregada de la campanya a Espanya, difon enguany el lema “168 hores“. Es tracta de les hores a la setmana que una persona amb paràlisi cerebral precisa d’ajuda per a desenvolupar la seua vida.

La campanya va per tant destinada no sols a fer costat als pacients sinó a les seues famílies, ja que en moltes ocasions, el suport principal recau sobre una persona de l’àmbit familiar del pacient amb grans necessitats.

En 2020, ASPACE va crear una campanya en xarxes socials amb el lema “Un futur millor” #UnFuturoMillor amb un doble objectiu:

  • Garantir la igualtat de les persones amb paràlisi cerebral i no discriminar-los.
  • Alleujar la pressió econòmica de les famílies que en moltes ocasions han de fer grans desemborsaments per a adaptar els seus habitatges i accedir als tractaments adequats.

Amb la pandèmia de COVID-19 les famílies de les persones amb aquesta condició han suportat el pes de les cures, en tancar molts dels centres i disminuir els recursos públics que hi havia posats a la disposició de les persones amb paràlisi cerebral.

Així doncs, per mitjà d’aquesta campanya van voler conscienciar a les persones de la disminució de qualitat de vida que han patit els pacients, remoure consciències i exigir solucions als governs perquè garantisca el futur d’aquestes famílies.

Imprimir article
Comenta aquesta notícia