L’exigència del passaport covid per a accedir a determinats establiments entra en vigor aquesta mitjanit (a les 00.00 hores del 04 de novembre) en la Comunitat Valenciana, després de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat, i té les següents característiques:
QUÈ ÉS:
– És un document que certifica que s’ha rebut la vacunació completa contra la covid, o que s’ha superat la malaltia en els últims sis mesos, o que es té una prova diagnòstica negativa (PCR en les últimes 72 hores o test d’antígens de 48 hores).
– Es pot descarregar en el mòbil des de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat, o imprimir-ho, o sol·licitar-ho en el centre de salut.
– Cal mostrar-ho -en paper o en el mòbil- al costat de la identificació personal (DNI o passaport) en els locals que estan obligats a demanar-ho, que col·locaran en l’entrada en una zona visible un cartell que informe que es requereix el passaport per a accedir i que no conservaran les dades personals.
– Els locals comprovaran si el certificat presentat és vàlid escanejant el codi QR mitjançant una aplicació gratuïta (CovidCheck.Iu), i si les dades personals del certificat coincideixen amb el document d’identificació de la persona.
ON S’EXIGIRÀ
– Locals de restauració amb aforaments de més de 50 persones: cafés, bars i cafeteries, restaurants, salons de banquets, establiments públics situats en zona marítim-terrestre i saló-lounge.
– Locals d’oci i entreteniment amb aforaments de més de 50 persones: discoteques, pubs, sales de festes, sales de ball, ciber-cafés i establiments d’exhibicions de contingut eròtic.
– Espais dedicats a activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració: casinos de joc, sales de bingo, salons recreatius de màquines d’atzar tipus A i B, salons de joc, així com en tómboles i salons cíber i similars.
– Esdeveniments i celebracions de més de més 500 persones on no sempre es puga emportar la màscara
– Visites a hospitals (quan es permeten) i a residències de serveis socials tant públiques com privades.
Queden exceptuats d’aquesta mesura, els menjadors (no cafeteries) de centres docents d’ensenyament reglat, respecte de l’alumnat i professorat.
FINS QUAN ES DEMANARÀ
– L’exigència del passaport covid entra en vigor a les 00.00 hores d’aquest 4 de desembre i, en principi, estarà vigent durant trenta dies naturals.
QUÈ PASSA SI S’INCOMPLEIX AQUESTA MESURA
-Les sancions podran anar des dels 60 fins als 30.000 euros.
El Govern valencià ha modificat el Decret llei 11/2020, de 24 de juliol, del Consell, de règim sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció davant la covid-19, amb dos nous apartats en sengles articles, davant l’obligatorietat del certificat en l’accés a determinats espais en la Comunitat Valenciana.
S’introdueixen sancions lleus d’entre 60 i 600 euros per als particulars que incomplisquen les restriccions d’entrada o exhibició dels documents corresponents, estant degudament anunciades, en referència als clients que es colen en el local o no ensenyen el passaport corresponent.
També es podran imposar sancions de 60 a 600 euros als locals que incomplisquen l’obligació de col·locar cartells o mesures informatives en els quals siga exigible d’acord amb les ordres de l’autoritat sanitària, segons fonts de la Generalitat.
Per a incompliments del titular de l’establiment en l’obligació de sol·licitar el passaport i dels qui permeten l’accés a l’interior dels locals on siga exigible, les multes van des dels 601 als 30.000 euros, i es consideraran greus.