Una de les cites esportives més assenyalades al calendari de Bétera, quan arriba l’últim mes de l’any, és la Cursa de Nadal celebrada a la localitat. Per aquest motiu, no volíem finalitzar aquest 2021 sense oferir una xicoteta crònica i unes imatges de la cursa d’enguany.
I és que el passat dissabte 18 de desembre Bétera va tornar a celebrar la seua ja tradicional Cursa de Nadal. Aquesta XIX edició va tindre un recorregut de 5 km pels carrers del nostre municipi. L’any passat va tindre que ser ajornada a causa de la pandèmia provocada per la Covid-19, però en aquest exercici es va celebrar.
Es tracta d’una competició urbana i a peu, en la qual van poder participar persones de totes les edats que estiguen federades o no. L’eixida va arrancar des de l’esplanada de l’Albereda i va concloure en el mateix punt.
El consistori de Bétera, des de l’àrea municipal d’Esports, en col·laboració amb el CEA Bétera, BxM i COABE van organitzar aquesta Cursa de Nadal, com tots els anys.
Les inscripcions per a la carrera de majors tenia un preu de 5 euros per a participar i les inscripcions per a la carrera de menors era gratuïta, però van haver-hi d’aportar un quilo d’aliments bàsics per a Càritas Bétera. El aliments no peribles que es podien portar eren els següents: cacau soluble, cartó de llet, tomaca en conserva, sucre i llegums. La franja d’edat per a participar en la carrera de menors era dels nascuts del 2007 al 2018.
Un any més, van haver trofeus per als 3 primers/es de les diferents categories. A més a més, per als 300 primers/as a arribar a Meta, es va fer entrega d’una borsa per corredor que incloïa una samarreta i una borsa de clementines.
Per a l’ocasió es van mantindre tallats al trànsit tots els carrers afectats per la prova i fins a la completa finalització.
Aquest esdeveniment es va dur a terme complint totes les mesures sanitàries pertinents, establides des de la conselleria de Sanitat.