Les celebracions per Sant Antoni Abat a Bétera s’enceten hui divendres, 21 de gener, a Bétera. Després d’un any sense poder celebrar-se els diferents actes tradicionals que es duen a terme, a causa de la pandèmia provocada per la Covid-19, aquest cap de setmana tornen sense perdre de vista la prudència i la precaució.

Un any més, la pólvora serà protagonista al costat del foc dels actes festius en honor a Sant Antoni.

Fins al diumenge 23 de gener, Bétera festejarà la festivitat en honor a aquest sant anteriorment mencionat.

Els actes festius donaran el seu tret d’eixida aquesta vesprada amb la “Passejà”. Aquest acte es va celebrar per primera vegada al municipi en l’any 2020, abans que arribara la pandèmia. Per segon any, aquest 2022 es tornarà a dur a terme.

Aquesta esdeveniment donarà inici, a partir de les 19.30 hores, des de l’Avinguda Constitució fins a la plaça de l’Església de la Puríssima Concepció. En aquesta “Passejà”, els coets ja començaran a ser protagonistes de la festa. Així, en l’acte participaran les Obreres i Majorals d’aquesta etapa i les penyes coeteres de Bétera: Amics del coet, Fogoners 1.5, Vol Lliure i Fills de la Pólvora.

A aquesta comitiva s’unirà un Correfoc a càrrec de l’associació Foc Seguit de Xeraco. Aquesta associació també va oferir un correfoc en la primera edició de la “Passejà” a Bétera. Aquest correfoc estarà enguany acompanyat, a ritme de música, de l’associació cultural Xe que burrà i la batucada de l’associació cultural Tro de Bac.

Els actes seguiran demà dissabte a la vesprada, amb les diferents “coetaes” de les diverses penyes coeteres de Bétera (Amics del Coet, Vol Lliure, Fogoners 1.5 i Fills de la Pólvora). A la nit serà el torn per a la tradicional “cremà” de la foguera i la posterior “coetà”, que serveix com a prova de coets de les Obreres i Majorals d’aquesta etapa.

L’últim acte serà el diumenge amb la benedicció dels animals.

Tots els detalls dels diferents actes els podeu trobar en aquest enllaç: clic ací.