El passat cap de setmana es va celebrar a Mutxamel la XXXV Assemblea de la Federació de Teatre Amateur de la Comunitat Valenciana i la Gala dels Premis “Tablas” que atorga anualment aquest col·lectiu valencià.
Els premiats van ser els següents:
·Grup amateur Pla i Revés, d’Altea.
·Juan Alarcón, actor aficionat i regidor de cultura de Benetússer.
·L’actriu Sílvia Valero, intèrpret professional que va començar en el grup amateur Àgora de Carcaixent (d’on també provenen altres professionals valencians com ara Juanjo Prats, Esther Alabor i Isabel Martí).
·L’Escorxador d’Elx. Aquest premi el va lliurar el Director general de l’IVC, Abel Guarinos, a la regidora de cultura de l’Ajuntament il·licità, Marga Antón, i al Director de L’Escorxador Centre de Cultura Contemporània, José Luis Mas.
La massiva assistència de grups amateurs provinents de pràcticament totes les nostres comarques, així com la joventut de molts d’ells, demostra la vitalitat del teatre amateur en la Comunitat Valenciana, que en Mutxamel es va veure reflectida amb les actuacions del grup local Cinètika.
En aquest sentit, cal indicar que els membres de la companyia teatral de Bétera Zorongo Teatre també van assistir a aquest esdeveniment.