El sindicat CSIF ha exigit per escrit a Conselleria de Sanitat que reforce amb “almenys tres auxiliars administratius” l’atenció a l’hospital de Llíria. La central sindical adverteix en el document de la precarietat de plantilla en el servei d’Urgències, en el de Raigs i en la Unitat de Documentació Clínica i Admissió (UDCA).

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica en el seu escrit que “l’hospital de Llíria, des que es va inaugurar el 3 de març de 2015, ha estat infradotat en totes les categories; no obstant això, els problemes en auxiliar administratiu ja són vergonyosos i inassumibles. Quan es va obrir atenia una quantitat de població i a uns serveis amb la promesa d’augmentar el personal, però actualment és descaradament insuficient”.

El sindicat recalca que “encara que el problema el pateix la majoria de serveis, sobretot passa en el d’Urgències”. En aquest cas assenyala que “són sempre recurs únic a l’hospital en torn de nit, diumenge, festius i molts dissabtes. Això implica que una sola persona afronta el conjunt de tasques administratives que requereix tot l’hospital, a més de les d’Urgències”.

La central sindical subratlla que aquests professionals “porten set anys assumint entre ells les baixes de companys o cobrint el servei en els seus dies lliures quan un altre company es posa malalt”. Aquesta situació ha portat al “cansament per sol·licitar reiteradament, sense que siga atés, un augment de personal per a poder realitzar les seues funcions correctament”. Referent a això afig que “la majoria de vesprades està només un auxiliar administratiu assumint la labor de dos treballadors”.

El sindicat continua relatant que en Raigs “s’ha augmentat els serveis amb més llestes d’atenció a pacients, amb un mamògraf i pròximament amb un aparell de ressonància magnètica. Tot això suposa un augment d’agendes en cites. Tres auxiliars no poden atendre totes aquestes agendes i la citació presencial als pacients que acudeixen al taulell. Això provoca que l’atenció es veja perjudicada, ja que moltes vegades no poden agilitar la citació o impedir que es retarde per falta de temps”.

CSIF al·ludeix igualment com a exemple de la precarietat  de personal a la Unitat de Documentació Clínica i Admissió (UDCA), que “va ser dotada en el seu inici amb set treballadors i que afronta els mateixos problemes d’increment de població i de serveis i consultes. Per desgràcia, per problemes de salut el servei està sent reduït a la seua mínim expressió i arriben a ser tres treballadors les que ho cobreixen íntegrament”.

La central sindical reclama a Conselleria reforce de personal administratiu tant en Urgències com en Raigs i en la UDCA. “No podem continuar jugant amb la salut dels nostres treballadors i amb l’atenció d’usuaris i pacients, ja que són els més perjudicats”, conclou el sindicat en el seu escrit.

Nota enviada por el sindicato CSIF.
Imprimir article
Comenta aquesta notícia