(EFE).-L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha alertat sobre la presència d’histamina en alguns lots de pizzes de tonyina congelades de la marca Consum elaborades a Itàlia i ha recomanat la seua devolució al punt de venda als qui les hagen adquirides.
La notificació ha arribat a l’agència a través de les autoritats sanitàries de la Comunitat Valenciana i com a resultat del “autocontrol” de la pròpia empresa, que ha comunicat la incidència a aquestes autoritats, segons un comunicat de la AESAN.
L’empresa ha procedit a la retirada del producte i ha assegurat a través de la seua pàgina web que estan treballant amb el fabricant del producte, Màntua Surgelati (Itàlia), en la investigació de l’ocorregut.
Els lots afectats són NE16, NE25, NE09, NF27, NF23, NG08, NB17, NB24, NC03 i NH05. “Si vosté disposa d’unitats d’aquests lots en el seu domicili, abstinga’s de consumir-les i procedisca a retornar-les en qualsevol establiment Consum, i li serà reembossat el seu import”, indica la companyia.
Segons AESAN, amb la informació disponible no hi ha constància a Espanya de cap cas notificat associat a aquesta alerta.