(EFE).-La Federació de penyes de bous al carrer de la Comunitat Valenciana considera que les recents propostes i iniciatives polítiques relacionades amb aquesta mena de festejos “tenen una marcada finalitat electoralista”, i anuncia que adoptarà “les accions judicials que procedisquen” contra els qui vulneren “els drets dels aficionats valencians”.

La directiva d’aquesta Federació, a través del seu president Germán Zaragozá, ha manifestat en un comunicat el seu “més ferm rebuig” a “qualsevol iniciativa sobre festejos taurins que siga traslladada al Consell o a la Generalitat per qualsevol partit polític”, propostes que “tenen una marcada finalitat electoralista i de visibilitat davant la proximitat de les eleccions municipals i autonòmiques en la nostra Comunitat”.

“Els qui promoguen aquestes iniciatives han de saber que hauran d’enfrontar-se a l’afició valenciana als bous al carrer. En primer lloc, perquè el dret d’accés a la cultura (i la tauromàquia ho és indubtablement) està consagrat per la nostra Constitució i, per això, la Llei 18/2013, reguladora de la tauromàquia com a patrimoni cultural dels espanyols, imposa a les administracions i poders públics la defensa, promoció i conservació de la tauromàquia en les seues diferents modalitats, incloent els bous”, avança la federació.

“En segon lloc, perquè ni els ajuntaments ni les comunitats autònomes tenen competència per a prohibir o promoure referèndum o consultes per a impedir la celebració de festejos taurins, com va ocórrer amb el ‘referèndum’ o consulta de Xirivella, declarat il·legal pel TSJ de la Comunitat Valenciana”, apunta.

“I, en tercer lloc, perquè els representants electes dels ciutadans i les nostres administracions no poden obviar ni l’arrelament dels *bous al *carrer com a manifestació cultural legalment reconeguda i protegida, ni que any rere any s’augmenta el nombre de festejos realitzats”, conclou.

Bernabé, sobre els bous al carrer: Cada municipi pot decidir què fer

Per part seua, la delegada del Govern de la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assegurat aquest divendres que cada municipi “pot decidir què fer” respecte a com gestionar les seues festes patronals, després de ser preguntada sobre els “bous al carrer”.

Bernabé ha ressaltat en declaracions a periodistes que hi ha unes certes qüestions que depenen de “la idiosincràsia de cada municipi” i que és “important aprofundir en l’autonomia” dels consistoris i en la seua capacitat per a poder prendre decisions.

Aquestes declaracions es produeixen tres dies després que la vicepresidenta del Consell, Aitana Mas, vera necessari que “en algun moment” s’obrira el debat sobre el futur dels “bous al carrer”, després que aquest estiu hagen mort set persones en la Comunitat Valenciana en festejos taurins locals.

Imprimir article
Comenta aquesta notícia