Dimecres passat i ahir dijous, com cada 7 i 8 de setembre, es van celebrar els actes en honor a la Verge de la Divina Pastora de Bétera, “La Pastoreta”.

Concretament, el dimecres 7 de setembre, van arrancar els citats actes amb el tradicional trasllat de la imatge des de l’ermita a l’església de la Puríssima.

Ahir dijous 8 de setembre, a la mateixa hora aproximadament, va tindre lloc la processó des de la Parròquia fins a l’ermita del Calvari.

Com és tradicional, xiquets i xiquetes de la població participen en aquesta processó, festa molt arrelada a Bétera en què  les xiquetes i xiquets del poble, que vestits de “pastoretes i pastorets” i acompanyats pels seus pares, van davant de la Verge en el seu recorregut.

El gorret, el sarró ple de dolços i el bastó no faltaran a la cita on els més menuts són sempre els autèntics protagonistes. Amb fervor i alegria acompanyaran la imatge de la verge en el seu trasllat. La penya “Amics del coet” és l’encarregada de traslladar-la.

Amics del Coet, va realitzar ahir una entrada molt especial, abans d’arribar a l’Ermita, després de l’espera a causa de la pandèmia. Una entrada amb coets que va ser molt aplaudida per tots els allí presents.

Una vegada més, els actes han estat encapçalats per la colla de Tabal i Dolçaina “Xe que burrà” i els han tancats el rector de la Església La Puríssima, la comitiva de l’Ajuntament de Bétera i la Banda del Centre Artístic Musical del municipi. Així mateix, la Colla de Campaners de Bétera també ha participat en les dues jornades amb els diferents tocs de campana en les dues esglésies del municipi i l’ermita.

A continuació, oferim la fotogaleria d’imatges d’ahir dijous i un vídeo amb imatges de les dues jornades.

  • Fotogaleria d’imatges de l’acte d’aquest dijous, 08 de setembre.
  • Vídeo de les jornades del dimecres i dijous, 07 i 08 de setembre:

Imprimir article
Comenta aquesta notícia