Dissabte passat, 1 d’octubre, es va celebrar el Dia Internacional de les Persones Majors. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Bétera ha posat en marxa una infinitat d’activitats gratuïtes per a commemorar aquest dia durant el mes d’octubre.
El ventall del programa per al mes d’octubre és molt ampli, des d’activitats esportives fins a activitats culturals com a exposicions de fotografia, cinema o cuina.
Aquest programa s’ha completat amb activitats a càrrec de la Unió de Pensionistes i Jubilats i amb Creu Roja Bétera els qui també han col·laborat en l’organització de diferents actes en aquest Mes del Major.
A més, enguany al treball de la regidoria municipal de Drets Socials se suma la col·laboració de la regidoria municipal de Joventut que ha volgut realitzar tres Tallers de joves i majors per a implicar-los a tots i fer-los gaudir d’un espai de convivència intergeneracional.
Des del departament de Drets Socials s’inaugura hui aquest mes amb la jornada saludable “Més que avis”, on assistiran grans ponents, els quals compartiran valuosa informació per a totes i tots els nostres majors. Aquesta jornada tindrà lloc a Espai Rambleta de València i un autobús eixirà de Bétera per poder anar.
D’aquesta manera, dimecres que ve 05 d’octubre, a les 17.00 hores l’Aula Jove obrirà les seues portes perquè majors i xicotets gaudisquen del Taller de Cuina “Berenars Divertits”, on els majors ensenyaran als joves a preparar deliciosos berenars però aportant aquests últims aqueix toc divertit i juvenil.
El 18 d’octubre els més joves de Bétera ensenyaran a la població sènior a utilitzar Tik Tok i Instagram en el Taller de Noves Tecnologies “Tik Tok i Instagram per a majors *molones”. Una activitat que començarà a les 17. 00 hores en la Llar del Jubilat.
Mentre que el dimecres 26 d’octubre els Horts Urbans Municipals seran l’escenari per a celebrar el Taller “Ensenya’m a Cultivar” en el que els joves seran agricultors per un dia i aprendran a cultivar els horts gràcies a l’experiència dels majors de Bétera.
Al seu torn, la regidoria municipal de Cultura també s’ha implicat en el programa i ha col·laborat amb la projecció de la pel·lícula “Mort al Nil” dissabte que ve dia 22 a les 19.00 hores a la Casa de la Cultura. Un dia de cinema per a tots i totes sense eixir del municipi.
Amb aquest Mes del Major l’Ajuntament del municipi ret homenatge a tota la seua població sènior i els convida a participar en les diverses activitats organitzades del 01 al 31 d’octubre.



