Bétera va acollir aquest diumenge, 23 d’octubre, el Cinqué Concurs Caní. Aquest esdeveniment es va dur a terme en l’Albereda de la localitat.
A les 10.30 hores va donar inici el concurs per a gossos amb pedigrí. Li va seguir el concurs per a gossos sense raça i el reconeixement de races canines. També va haver un concurs infantil.
Hi va haver premis per als guanyadors dels concursos.
L’esdeveniment, el qual ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Bétera i amb el suport de diverses empreses locals, ha estat organitzat per la Federació Cinològica Espanyola.
La Federació Cinològica Espanyola és una federació d’associacions de criadors de gossos de pura raça, fundada a València l’any 1997, inscrita en la Secció Segona dels registres Nacional i Provincial amb els números 2068 i 116 respectivament.
La seua fi primordial és agrupar les associacions reconegudes oficialment dins del territori nacional segons la legislació vigent, conservar, fomentar i millorar les races canines i portar el Llibre d’Orígens Caní d’Espanya. Per aquest motiu, coordinen i controlen la cria en el territori espanyol, defensen els seus interessos davant els poders públics, coordinen i supervisen el treball de les associacions autonòmiques, homologuen i efectuen tot tipus de tràmits referits al món caní, executen les activitats del Llibre Genealògic, realitzen les qualificacions morfològiques, desenvolupen proves de valoració, campionat nacional a tots els nivells, escola i formació de jutges canins i promoven i faciliten estudis i investigacions encaminades a resoldre problemes tècnics especials en col·laboració i d’acord amb les organitzacions estatals i internacionals competents i entitats d’investigació.
La Federació Cinológica Espanyola està federada al seu torn en la Confederació Espanyola de Societats Canines Autonòmiques, entitat reconeguda oficialment pel Ministeri d’Agricultura Pesca i Alimentació com a associació de criadors de gossos de raça que porten llibres genealògics des de 1997.
A continuació, oferim unes imatges de l’esdeveniment. També podreu veure un vídeo de l’acte en el repàs semanal de “Bétera a la setmana”.