
Per aquest motiu, l’Ajuntament de Bétera va traslladar la invitació al conjunt de la ciutadania de Bétera per a participar en l’acte institucional que va tindre lloc als Jardins de Casa Nebot. En primer lloc es va dur a terme la recepció i, al voltant de les 17.45 hores, es procedia a la lectura del manifest per part de l’actual regidora municipal de Dona i Igualtat, Maria Segura. Seguidament, la presidenta de Dones Progressistes de Bétera, Marisa Verdú i la presidenta de las Amas de Casa Tiryus, Amparo Sancho, van oferir també unes paraules. Aquesta primera part de l’acte el va tancar l’Alcaldessa del municipi, Elia Verdevío.
Seguidament, sobre les 18.00 hores, va donar inici la marxa ciutadana amb el lema “Bétera contra la violència de gènere”. Aquesta marxa va estar formada per diferents membres de la corporació municipal del PP, Mas Camarena Torre en Conill, Compromís i PSPV-PSOE, així com d’altres associacions com per exemple Dones Progressistes, Tiryus, Pro Casa de la Dona i Amanecer. Els assistents van recórrer gran part del poble.
A partir de les 19.00 hores, a la Casa de la Cultura de Bétera, es va dur a terme un berenar on es va fer públic el reconeixement i lliurament de premis a les persones guanyadores dels concursos de microrelats contra la violència de gènere, dirigits tant a joves (III edició) com a persones adultes (VI edició), en el marc de la trobada de caràcter literari-cultural que es va organitzar. En definitiva, una trobada literària-cultural.
Cal recordar a més que, demà diumenge 27 de novembre, a les 18.00 hores, tindrà lloc a l’Auditori de la Casa de la Cultura la representació de l’obra teatral INVISIBLES de la companyia Maracaibo. Es tracta d’una peça de teatre, música i dansa on es posa rostre i nom a dones a les quals la història i la societat han fet invisibles. Una proposta plena de matisos escènics, on l’entreteniment es posa al servei del teatre social.
A continuació, compartim unes imatges de tot l’acte. En els pròxims dies publicarem també un vídeo especial de tots els actes que s’han realitzat amb motiu del 25N a Bétera.