Fa uns dies vam ser sabedors que la Real Federació Espanyola de Salvament i Socorrisme ha decidit les seus de les primeres competicions que tindran lloc al llarg de 2023, dins del seu calendari nacional.
D’aquesta manera, la primera edició de la Kids Spanish Cup-XXXVII Campionat d’Espanya Infantil i Cadet d’Hivern tindrà lloc en la Piscina Municipal Coberta de Bétera el 4 i 5 de febrer.
Aquesta nova competició és una aposta per una fórmula diferent de l’habitual. Perquè les proves seran de caràcter individual i amb participació nacional i internacional, perseguint la major vistositat possible.
Celebrar a Bétera aquest nou esdeveniment permetrà afermar el municipi en primera línia del salvament i socorrisme internacional i mostrar a la ciutat com a destí de referència per a la pràctica d’aquest esport i l’aposta per la integració de l’esport en l’edat escolar.
D’altra banda, la tercera Spanish Short Course Championship-III Campionat d’Espanya de Distàncies Curtes Juvenil Júnior i Absolut es disputarà el 4 i 5 de març a Valladolid, en la piscina de el Complex Poliesportiu de Parquesol, que ja va acollir la segona edició l’11 i 12 de desembre de 2021.
Castelló serà la seu de el XI Obert Internacional-XXXVII Campionat d’Espanya Juvenil, Júnior i Absolut de Piscina, en les instal·lacions de la Piscina Olímpica Municipal, que ja ha sigut seu en anteriors ocasions d’aquesta competició i on van tindre lloc al setembre de 2021 les proves de piscina del Campionat d’Europa per Nacions Júnior i Absolut.
La capital de la Plana rebrà també, entre el 5 i el 7 de maig, les reunions de la Federació Europea de Salvament (ILSE, per les seues sigles en anglés) i la Assemblea General de la Federació Llatinoamericana de Salvament i Socorrisme (FLASS), presidida per la presidenta de la Real Federació Espanyola de Salvament i Socorrisme, Isabel García Sanz.