Hui dissabte, 25 de febrer, tindrà lloc la VI Calçotada Popular de Camp de Túria a l’Ateneu de Bétera.

Aquest esdeveniment està organitzat per la Federació d’Associacions Aplec Camp de Túria, de la qual forma part l’Ateneu del municipi.

Les activitats donaran inici, a les 12.00 hores, amb un taller de jotes amb sarau i concert de Comboi Mediterràni. A les 14.00 hores hi haurà una calçotada i a les 16.00 hores un trivial calçoter i música i actuacions de PD’Residents i Nonai Sound.

Totes les actuacions tindran lloc a l’Ateneu de Bétera i a la Plaça del Mercat del municipi.

L’Aplec, segons la mateixa entitat indica, és una iniciativa sociocultural i reivindicativa, creada en 2011, que naix de la voluntat, del treball i de l’esforç de diversos col·lectius de la comarca com ara ateneus, casals, col·lectius juvenils, col·lectius de danses i cultura popular, col·lectius musicals, grups de teatre, col·lectius pel valencià, etc.

Des de l’Aplec de Camp de Túria es creu en un oci on es potencie la cultura i llengua del territori i, que valors com la igualtat, la solidaritat i la cooperació siguen la norma i no l’excepció. Al mateix temps l’entitat explica que creu en un oci feminista, no sexista i sense LGBTIfòbia, un oci on els carrers i els espais públics siguen l’entorn natural i propi on desenvolupar tot tipus d’activitats.