(EFE).- La incidència de la grip en la Comunitat Valenciana ha pujat en la dinovena setmana de l’any -la segona del mes de maig- fins a situar-se en 6,1 casos per cada cent mil habitants (enfront dels 5,3 de la setmana anterior), i també ha augmentat la de covid fins als 94,6 casos (74,4 en la dihuitena setmana).
En el cas del Virus Respiratori Sincitial (VRS), la incidència també s’ha produït un lleuger increment i se situa en 6,1 casos (5,3 la setmana anterior), segons l’últim Butlletí del Sistema de Vigilància d’Infeccions Respiratòries Agudes (IRA) de la Comunitat Valenciana, corresponent a la setmana del 8 al 14 de maig.
La incidència de les Infeccions Respiratòries Agudes -la suma dels tres virus- es va situar en la dinovena setmana en 608,2 casos per cada cent mil habitants, superior als 533,3 casos de la setmana anterior, i quasi duplica la mitjana nacional, situada en 344 casos.
Aquestes infeccions respiratòries agudes van afectar especialment els menors d’entre 0 i 4 anys, que van presentar una incidència de 2.319,1 casos per cada cent mil habitants, superior a la dihuitena setmana, quan es va situar en 1.961,5 casos.
Pel que fa a la incidència d’Infeccions Respiratòries greus als hospitals de la Comunitat Valenciana, ha baixat fins a 13,7 en la dinovena setmana (enfront dels 15,9 casos de la dihuitena) i segueix per damunt de la mitjana nacional, situada en 9,9.


