Amb el lema “Bétera lliure de maltractament animal”, ahir dissabte, 20 de maig, va tindre lloc una manifestació cívica que va recórrer diversos carrers de Bétera. Aquest esdeveniment va dinar inici al voltant de les 12.00 hores. El punt de partida va ser Casa Nebot per a finalitzar en el Calvari, fent un alt significatiu a les portes de l’Ajuntament.

La manifestació va ser convocada per A.B.A.B. Associació Benestar Animal de Bétera a la qual es van adherir altres organitzacions i la Plataforma Ciutadana Albereda de Bétera. Així mateix, es van sumar a l’acte Podemos Bétera i Esquerra Unida Bétera.

Segons els organitzadors, “no es desitja confrontació amb ningú ni amb cap col·lectiu, tenint en compte la controvèrsia existent, els motius d’aquesta manifestació són clars i inequívocs, fer evident la visió tan diferent que tenim els convocants per la realització d’aquesta mena d’actes, que no fan sinó allunyar-nos d’una societat lliure de qualsevol tipus de violència, una societat més justa i inclusiva, respectuosa amb qualsevol ésser viu”.

Seguidament, adjuntem el manifest d’A.B.A.B (copiat i transcrit tal quals ha sigut enviat a la nostra redacció):

“Gandhi dijo “un país, una civilización se puede juzgar por la manera en que trata a sus animales” pero en nuestro pueblo ,desde ayer día 19 de mayo hasta el sábado 3 de junio habrá un espectáculo donde se va a maltratar y torturar a seres vivos por mera diversión y entretenimiento de la ciudadanía.

Ni es arte ni cultura, no es nuestra Fiesta Nacional es nuestra Vergüenza Nacional.

Los seres vivos, que nos acompañan en nuestra aventura en el planeta Tierra, tienen derecho a existir y hacerlo dignamente.
Los animales sienten y sufren y por ello deben ser sujetos de derechos.

Una nueva fraternidad es necesaria para abordar los retos de la sociedad del futuro y en esa nueva fraternidad globalizada el respeto y el reconocimiento de los derechos de los animales debe jugar un papel central.

Las corridas de toros, el toro “embolao” es una representación cruel y violenta que implica el maltrato público, la muerte y la tortura de un mamífero, convertido en espectáculo, con lo cual debe desaparecer del horizonte de lo ético y legalmente aceptable en nuestro país.

Ninguna sensibilidad mínimamente progresista y compasiva puede disfrutar con la tortura pública de un animal.

Es inadmisible intentar legitimar esta práctica, con argumentos como la tradición en una sociedad moderna, pluralista y democrática.

Ni la tradición ni el arte legitiman moralmente.

También queremos denunciar que en el mismo espacio q se realizan los toros hay asentadas colonias felinas, responsabilidad del ayuntamiento. Todos los q cuidamos a los gatos y gatas de estas colonias sabemos el perjuicio tan grande q supone también para ellos.

Por eso gritamos:

Basta ya de maltrato animal
No a las corridas de toros”.

A continuació, adjuntem unes fotos de la manifestació i un vídeo.

  • Fotos:
  • Vídeo:

Imprimir article
Comenta aquesta notícia