El contracte amb l’equip d’arquitectes s’aprovarà aquest divendres
El regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de València, Juan Giner, ha anunciat aquest dilluns que la Junta de Govern Municipal aprovarà aquest divendres el contracte amb l’equip d’arquitectes guanyador del concurs d’idees per a la remodelació de la plaça de l’Ajuntament. Segons ha explicat, el projecte s’executarà per fases per a facilitar la seua viabilitat i adaptació pressupostària.
Recuperar la connexió del transport públic amb el centre
Giner ha destacat que una de les primeres decisions de l’actual equip de govern va ser recuperar la connexió directa del transport públic amb el centre de la ciutat, alguna cosa que, segons ha criticat, havia sigut eliminat per l’anterior Govern municipal de Compromís i PSOE. “Van traure del centre les línies d’autobús que arribaven fins a la plaça de l’Ajuntament, la qual cosa obligava els usuaris a fer transbords”, ha lamentat l’edil.
Consell assessor amb arquitectes de prestigi
El regidor ha explicat que, des de l’inici de la legislatura, s’ha treballat estretament amb l’equip guanyador del concurs d’idees, i que l’alcaldessa ha comptat amb l’assessorament d’un consell integrat per arquitectes de reconegut prestigi. “Aquest consell ha analitzat tant aquest projecte com uns altres en marxa”, ha apuntat.
Projecte simplificat i dividit en fases
Amb l’objectiu de garantir la viabilitat del pla, Giner ha indicat que s’ha demanat a l’equip redactor que simplifique el disseny, l’ajuste al pressupost disponible i que s’estructure de manera que puga executar-se per trams. “Aquest divendres el portarem a la Junta de Govern i, una vegada tinguem el primer esborrany, el presentarem als ciutadans, com farem també aquesta setmana amb la plaça de Sant Agustí”, ha conclòs.

