Una persona recibe una vacuna. EFE/Ana Escobar/Archivo

Disminució de les infeccions respiratòries agudes en la Comunitat Valenciana durant la sisena setmana de l’any

La incidència d’infeccions respiratòries agudes (IRA) per grip en la Comunitat Valenciana ha experimentat una disminució del 31,7% en la sisena setmana de l’any, aconseguint els 239,5 casos per cada cent mil habitants, enfront dels 351,1 casos reportats en la setmana anterior.

Quant a les infeccions respiratòries agudes per COVID-19, la incidència ha descendit a 0,0 casos, la qual cosa representa una caiguda considerable respecte als 18,4 casos registrats en la cinquena setmana de l’any. Aquestes dades van ser publicades en l’últim Butlletí del Sistema de Vigilància d’Infeccions Respiratòries Agudes de la Comunitat Valenciana (SiVIRA), corresponent a la sisena setmana de 2025 (del 3 al 9 de febrer).

El Virus Respiratori Sincicial (VRS), principal causant de la bronquiolitis, també ha mostrat una disminució del 6,2%, situant-se en 89,2 casos per cada cent mil habitants en l’última setmana, enfront dels 95,1 casos de la setmana anterior.

La incidència combinada de les tres infeccions respiratòries agudes -grip, COVID-19 i VRS- en la Comunitat Valenciana va ser de 1.036,8 casos per cada cent mil habitants, la qual cosa representa una reducció del 3,9% respecte a la setmana anterior, que va presentar 1.080,3 casos.

Quant als ingressos hospitalaris per infeccions respiratòries agudes greus, s’ha observat una lleu disminució, amb 21,1 casos per cada cent mil habitants en la sisena setmana, en comparació amb els 22,5 casos de la setmana anterior.

El grup d’edat més afectat continua sent el de menors de 4 anys, amb una incidència de 3.677,5 casos per cada cent mil habitants, lleugerament inferior als 3.867 casos registrats en la setmana anterior. Els majors de 65 anys també han experimentat una disminució en la incidència, que ha baixat de 856,4 a 820,2 casos per cada cent mil habitants entre la cinquena i sisena setmana.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest


Más Artículos