El líder del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, ha rebutjat que existeixin divisions internes en la seva formació entorn del tema del finançament autonòmic, després que el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, afirmés que discutiria amb el president del Govern, Pedro Sánchez, sobre «mesures excepcionals i necessàries» per a la seva comunitat.
Feijóo, en ser qüestionat sobre els comentaris de Mazón a la seva arribada aquest dimecres al ple del Congrés, va subratllar que «les úniques esquerdes que hi ha aquí són en la Cambra i entre els socis que fan costat al Govern i dins del propi Executiu». Va afegir que no està preocupat pel Partit Popular, ja que es tracta de «un partit d’Estat» que no té divisions, sinó «responsabilitats territorials».
Així mateix, el president de la Junta d’Andalusia, Juanma Moreno, va expressar que acudiria a una reunió amb Sánchez si es convoqués, amb la finalitat d’abordar amb serietat el problema del finançament autonòmic. Moreno va defensar que, per a tractar el deute, és necessari asseure a totes les comunitats en la taula, i no realitzar negociacions bilaterals, que no permeten conèixer els termes dels acords entre el Govern i les diferents regions.
El divendres passat, els presidents autonòmics del PP van signar un acord en el qual es comprometien a «no trencar la multilateralitat en cap supòsit» en l’actualització del finançament autonòmic. Des de la direcció nacional del partit s’ha reiterat que aquest acord també inclou, encara que no de manera explícita, la negociació sobre la condonació del deute.











