IMG_1818

Tornen les Jornades d’Estudis Locals a Bétera amb una cinquena edició dedicada a la història i el patrimoni del municipi

L’Espai Jove i d’Igualtat acollirà els dies 18 i 19 de setembre un programa de ponències sobre episodis, espais i investigacions vinculades al passat de Bétera

Bétera tornarà a mirar cap al seu passat els pròxims 18 i 19 de setembre amb la celebració de la cinquena edició de les Jornades d’Estudis Locals, una iniciativa destinada a aprofundir en el coneixement de la història, l’arqueologia i el patrimoni cultural del municipi.

L’Espai Jove i d’Igualtat de Bétera serà l’escenari de les jornades, organitzades per l’Associació Centre d’Estudis Locals de Bétera amb la col·laboració de l’Ajuntament de Bétera i la Junta de Montes y Señorío Territorial de Bétera.

Durant dos dies, diferents ponències i activitats permetran als assistents aproximar-se a episodis i elements molt diversos de la història local, des de la riuada de 1949 fins al jaciment arqueològic de l’Horta Vella, passant per la relació de Bétera amb el rei Alfons XIII o alguns espais singulars del municipi.

 

De la riuada de 1949 al jaciment de l’Horta Vella

La cinquena edició tornarà a apostar per una mirada multidisciplinària sobre el passat beterà. Entre les qüestions que s’abordaran figura la riuada de 1949, un episodi de la història contemporània local que formarà part del programa d’investigacions i exposicions.

L’arqueologia ocuparà igualment un lloc destacat gràcies al jaciment de l’Horta Vella, un dels enclavaments d’interés patrimonial del terme municipal. Les jornades no es limitaran a l’aproximació teòrica, ja que el programa contempla també una visita al jaciment, oferint als participants l’oportunitat de conéixer-lo directament.

D’esta manera, les Jornades d’Estudis Locals combinen la divulgació i la investigació amb el contacte directe amb alguns dels espais que permeten reconstruir el passat de Bétera.

 

Alfons XIII, el xalet d’El Salvador i la topografia mèdica de Bétera

El programa permetrà descobrir també altres capítols menys coneguts de la història del municipi. Una de les ponències abordarà la vinculació de Bétera amb el rei Alfons XIII, mentre que una altra aproximarà els assistents a la història del xalet d’El Salvador.

A estos continguts se sumarà un estudi sobre la topografia mèdica del municipi, ampliant així la varietat temàtica d’unes jornades que busquen estudiar Bétera des de diferents perspectives.

Esta diversitat permet que la cinquena edició no es concentre únicament en els grans esdeveniments històrics, sinó també en edificis, documents, investigacions i aspectes de la vida local que contribueixen a comprendre l’evolució del municipi.

 

Dos dies per descobrir i posar en valor el patrimoni de Bétera

Les V Jornades d’Estudis Locals de Bétera es desenvoluparan el divendres 18 i el dissabte 19 de setembre a l’Espai Jove i d’Igualtat.

La iniciativa constitueix una nova oportunitat perquè els veïns i veïnes s’apropen a la investigació sobre el seu propi municipi i descobrisquen episodis que formen part de la memòria col·lectiva beterana.

Amb esta cinquena edició, Bétera torna a disposar d’un espai específic per a investigar, divulgar i posar en valor el seu patrimoni històric i cultural, acostant el treball dels estudiosos locals a tota la ciutadania i contribuint a conservar la memòria del municipi per a les generacions futures.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest


Más Artículos