L’Ajuntament de València ha anunciat que aquest divendres s’eliminaran les restriccions activades per l’alerta meteorològica que afectava la ciutat i les seues pedanies, la qual cosa permetrà reprendre totes les activitats escolars, esportives i falleres, inclosa la mascletà, que se celebrarà segons el que es preveu.
Així ho ha decidit el Centre de Coordinació Operativa Municipal (Cecopal) després d’analitzar la previsió meteorològica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que no contempla avisos de risc per a la jornada del divendres.
El portaveu del govern municipal, Juan Carlos Caballero, ha explicat que, després de valorar els informes oficials, s’ha acordat alçar la situació de «Emergència 0» decretada dilluns passat per la Generalitat. Així i tot, ha demanat a la ciutadania que mantinga la prudència, recordant que «la prevenció és la clau».
Amb aquest retorn a la normalitat, València recuperarà l’activitat educativa, tant en centres escolars com en activitats a l’aire lliure i socials, a més del funcionament habitual de centres de dia, ocupacionals i de joventut. També es reprendran les competicions esportives municipals i els actes multitudinaris de Falles, com la mascletà, excepte indicacions d’última hora.
Així mateix, tornaran a obrir els parcs, jardins i cementeris municipals, i es permetrà la celebració de mercats extraordinaris.
D’altra banda, l’Ajuntament mantindrà operatiu el Centre d’Atenció d’Emergències Socials (CAUS) i les instal·lacions del poliesportiu de Benimaclet, gestionades per Creu Roja, per a continuar atenent persones sense llar. Durant la passada nit, aquests recursos van oferir recer a 47 persones, incrementant l’assistència respecte a jornades anteriors.
«La passada nit ha sigut tranquil·la, amb pluges moderades i sense incidències destacables», ha assenyalat Cavaller, valorant positivament l’evolució del temporal i la resposta dels serveis d’emergències.











